Wizytówka to coś więcej niż kawałek papieru. To klucz do budowania wizerunku firmy i nawiązywania relacji biznesowych. Spraw, by partnerzy lepiej Cię zapamiętali! Dobrze zaprojektowana wizytówka do wydruku ma nie tylko przyciągać wzrok. Musi też być zgodna z zasadami projektowymi i technicznymi, o których przeczytasz niżej. Dowiedz się, na czym polega takie przygotowanie wizytówki do druku, aby spełniała ona wszystkie profesjonalne standardy. Z tym poradnikiem krok po kroku stworzysz estetyczny projekt, a otrzymanego efektu nie powstydziłby się żaden grafik ani żadna drukarnia.
Jak przygotować wizytówkę? Po pierwsze – wybór formatu i rozmiaru
Jeśli chcesz wiedzieć, jak przygotować wizytówkę do druku, na początek powinieneś rozeznać się w formatach. Standardowy rozmiar wizytówki to 85 × 55 mm albo 90 × 50 mm. Taki wymiar ułatwia przechowywanie kartoniku w portfelu czy wizytowniku. Zastanów się też nad dostosowaniem rozmiaru wizytówki do branży oraz potrzeb danej marki. Niektóre firmy decydują się na kreatywne szablony do druku, które mają inne kształty lub większe formaty, ale takie rozwiązanie polecane jest raczej branżom artystycznym czy kreatywnym.
Jaką kolorystykę powinna mieć wizytówka do druku i dlaczego jest to CMYK?
Na etapie przygotowania wizytówki do druku ważne jest, aby pracować na dobrej kolorystyce. Zamiast RGB warto postawić na CMYK. Dlaczego? RGB jest paletą, którą stosuje się częściej na wyświetlaczach niż na papierze. Co w związku z tym? Drukowanie wizytówek z PDF lub innych formatów przygotowanych w trybie RGB finalnie skutkuje zniekształceniem barw. Zamiast tego zdecyduj się na formatowanie wizytówki do wydruku przy pomocy CMYK – to gwarancja dokładnego odwzorowania barw i zadowolenia z otrzymanego efektu.
Ważne! Kiedy już przygotujesz szablon wizytówki (w doc lub PDF), to jeszcze zanim wyślesz ostateczne zamówienie do drukarni, sprawdź kolory na próbnym wydruku. Polecamy wcześniej upewnić się, czy odcienie prezentują się wedle Twoich upodobań.
Spady i marginesy bezpieczeństwa w szablonie wizytówki do druku
Uwzględnienie spadów i marginesów bezpieczeństwa to kolejny bardzo ważny aspekt techniczny, o którym musisz mieć pojęcie, przygotowując wizytówki do wydruku. Spady są określeniem dodatkowej przestrzeni poza krawędziami kartonika, a wzięcie ich pod uwagę jest absolutnie konieczne, jeśli chcesz uniknąć błędów przy cięciu. Ustaw wartość spadów na 2-3 mm i zachowaj margines bezpieczeństwa wewnątrz obszaru projektu (nie mniejszy niż 2,5 mm). Tym sposobem uchronisz ważne elementy przed przypadkowym przycięciem, a wizytówka do wydruku będzie precyzyjnie odwzorowywać Twój zamysł.
Jak skonfigurować wizytówki do druku? Oto co musisz wiedzieć o czcionce i tekście
Profesjonalnie zaprojektowana wizytówka to między innymi dobrze dobrana czcionka. Wybierz czytelny font, który komponuje się ze stylem Twojej marki. Jeśli chodzi o rozmiar, pamiętaj, że najważniejsze informacje (nazwa firmy, dane kontaktowe) powinny być zaprezentowane tak, by od razu rzucały się w oczy.
Kolejny krok – wybór optymalnej rozdzielczości i jakości obrazu
Jeśli chodzi o rozdzielczość obrazu, optymalnie przygotowane wizytówki do druku powinny mieć 300 DPI. Ustawiając taką wartość, unikniesz rozmycia, pikselizacji i innych „efektów” psujących estetykę projektu. Umieszczasz na wizytówce logo lub inne grafiki związane z marką? Absolutnie muszą mieć wysoką jakość! Upewnij się (w programie projektowym, z którego korzystasz), że rozmiar wizytówki jest ustawiony zgodnie z docelowymi wymiarami.
Formatowanie wizytówki do druku – jaki rodzaj pliku najlepiej wybrać?
Wizytówka gotowa do druku? Teraz czas na dobór stosownego formatu pliku. Można wybierać spośród jpg czy png, ale najlepiej, jeśli zapiszesz swój projekt w PDF. Ten format cechuje się wysoką jakością obrazu oraz jest preferowany przez większość drukarni. Nie zapominaj dopilnować, by w ustawieniach wybrany był tryb CMYK, o którym pisaliśmy wcześniej.
Najtrudniejsze za Tobą, teraz zdecyduj o rodzaju papieru i wykończenia
To aspekty, które tylko z pozoru są mniej istotne. Owszem, najważniejsza jest treść, ale musisz wiedzieć, że papier i wykończenie mają ogromnie ważny wpływ na efekt końcowy! Przygotowując wizytówki do druku, możesz wybierać spośród wielu rodzajów papieru: kredowego, satynowego, olin, iceblink czy satyny. Możesz też uszlachetnić papier folią błyszczącą, matową bądź imitującą płótno. Wiedz przy tym, że im wyższa gramatura, tym dłuższa trwałość wizytówki.
Druk dwustronny czy jednostronny?
Projektowanie wizytówek może być zrealizowane za pomocą druku jedno- lub dwustronnego. Który wybrać? To zależy wyłącznie od Ciebie. Weź pod uwagę ilość informacji, jakie masz do uwzględnienia. Jeśli zdecydujesz się na dwustronną wizytówkę, na pierwszej stronie możesz umieścić logo i nazwę firmy, a na drugiej dane kontaktowe oraz krótką specyfikację oferowanych usług. Dwustronny druk sprzyja estetycznemu i przejrzystemu rozłożeniu elementów. Jeśli chcesz przedstawić w głównej mierze tylko kontakt do siebie (czy firmy), wybierz druk jednostronny.
Wydruk online w kilku prostych krokach
Drukowanie wizytówek jest szybkie, proste i wygodne dzięki możliwości zamówienia ich online. Prześlij do nas swój projekt, wybierz ilość, papier, uszlachetnienie oraz typ zadruku. Następnie opisz nam swoje wymagania i oczekiwania dotyczące zamówienia, a w krótkim czasie otrzymasz profesjonalne wizytówki od ręki!
Właściwe przygotowanie wizytówki do druku wymaga nieco staranności i dostosowania wielu aspektów. Musisz zdecydować o rozmiarze, a także kolorystyce, dobrać materiały, zapisać plik w odpowiednim formacie, jak również zadbać o ustawienia techniczne. Co dalej? Dalej już tylko pozostaje czekać na realizację Twojego zamówienia i dostawę wymarzonych profesjonalnych wizytówek do punktu odbioru. Postaw na najwyższą jakość Twojej autoreklamy w świecie biznesu!